Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Шевченка

Нещодавно в Київській опері відбулася унікальна подія — засідання Дискусійного клубу CRESCENDO за сучасною українською оперою «Король Дроздобород» (композитор: Юрій Шевченко; лібрето: Юрій Шевченко та Богдан Стельмах).

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

Засідання проходило на «Сцені-укритті» за участі творчої трупи — режисера — Дмитра Тодорюка та солістів головних ролей: Яни Іларіонової (Королівна) і Євгена Бічасного (Король Дроздобород).

Цільовою аудиторією клубу були переважно діти, у тому числі з інвалідністю — учні мистецьких шкіл міста Києва та Київської області (близько 60 осіб), більшість з яких відвідала оперну виставу — і взагалі театр — вперше.

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

«Наші учні отримали неймовірні враження та позитивні емоції від перегляду опери, а потім ще й від спілкування з артистами під час засідання клубу, і це є надзвичайно важливим для психоемоційного стану дітей, особливо зараз, коли в нашій країні вже не перший рік триває війна», — зазначає кураторка проєкту, завідувачка музично-теоретичним відділом ДМШ № 39 м. Києва Олена Садівнича.

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

«Я сьогодні був у театрі вперше, я незрячий від народження, і хоч я не бачив нічого, що відбувалося на сцені, я все чув і добре розумів, і мені сподобалося настільки сильно, що я хочу прийти на оперу знову!» — ділиться думками учень спеціальної школи № 5 ім. Я. Батюка / Дитячої музичної школи № 39 — Володимир Кожухівський.

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

«Враження від вистави — дійсно пречудові! Музика, режисура, сценографія, гра акторів — настільки органічно «працюють», що не повірити героям просто неможливо! Дві дії опери пролітають немов декілька хвилин, лишаючи довгий вишуканий післясмак і бажання прийти до театру ще й ще раз, щоб поринути у цю атмосферу дива, якого нам іноді так не вистачає у житті, особливо зараз…» — говорить директор ДМШ № 39 Маргарита Демків.

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

«Дійсно бажаючих висловити свої враження від щойно переглянутої опери та поставити питання присутнім на засіданні клубу представникам творчої трупи було настільки багато, що ми ніяк не могли завершити нашу дискусію, всі хотіли й хотіли говорити, висловлювати свої думки стосовно свого розуміння жанру опери в цілому, літературного першоджерела — відомої казки братів Грімм…і це супер!» — згадує модератор засідання клубу Олександр Кісіль.

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка

«Ми сподіваємося, що після нашої зустрічі — юних поціновувачів театру стало ще трошки більше, можливо, вони тепер також будуть надихати та запрошувати відвідувати оперний театр своїх рідних та друзів, бо театр — це мистецтво, що духовно збагачує, реально «лікує», а іноді навіть і повертає до життя», — зазначає режисер-постановник вистави Дмитро Тодорюк.

Як розуміти високе мистецтво? Дискусійний клуб за оперою «Король Дроздобород» Юрія Шевченка