У TUARON запевняють, що Wellboy, Козловський, Шурiн – це тільки початок затяжної кризи
Перебуваючи на передовій Віталій Козловський все ж зумів кинути вогонь у згасле багаття. Але насправді цей вічний вогонь в Україні ще й не починав горіти, адже полум’я від нього знесе весь музичний бізнес у прірву. Взаємовідносини артистів з великими музичними організаціями або менеджерами часто пов’язані з великими грошовими сумами.
Історія “Батьки і діти” в українській музичній індустрії називається “Артист і менеджер” і розпочалася вона ще за довго до Віталія. Якщо історія Віталія Козловського та Ігоря Кондратюка бере початок 2012 року, коли сторони ухвалили рішення розірвати стосунки, то історія Стаса Шуріна та Anton Sova закінчилася 2009 року так і не розпочавшись.
Фото: пресс-служба TUARON
У 2009 році Новий телеканал і Костянтин Меладзе вважали появу іноземного виконавця на кастингу “Фабрики зірок” дивом, привласнивши собі артиста, який раптово опинився з Риги на кастингах у Києві. Незважаючи на резонанс справи, ніхто з організаторів і продюсерів проєкту української “Фабрики зірок” не підтвердив крадіжку артиста Стаса Шуріна в компанії TUARON під керівництвом Anton Sova і зажадали офіційного листа від компанії про відмову від учасника за 2 години до прямого ефіру.
Визнати наявність у артиста менеджера означало б самому артистові втратити місце під час конкурсу і надалі мати юридичні наслідки для всіх сторін. Сам артист відхрестився від ділових стосунків з Anton Sova та компанією TUARON заради збереження місця в конкурсі “Фабрики зірок-3”, у якому він у підсумку здобув перемогу.
Фото: прес-служба DZIDZIO
З червня 2015 року в затяжний віраж падає гурт DZIDZIO і менеджер гурту Анатолій Безух. Оскільки гурт складався з трьох учасників, то конфлікт став груповим і чотири сторони конфлікту кожен по-своєму описували ситуацію і проблеми, що склалися. Як результат знову через конфлікт усіх учасників і менеджера перестає існувати легендарний український колектив, але Михайло Хома внаслідок довгих судових позовів зберігає за собою створений у 2008 році творчий псевдонім як сольного виконавця.
Фото: прес-служба TUARON
У листопаді того ж 2015 року припиняє роботу ще один союз артиста і менеджера. Цього разу також учасниця “Фабрики зірок-3” Анастасія Кочетова, подруга Стас Шуріна, відома на той момент як “Еріка”, за обопільною згодою і мирно розлучається з Сергієм Кузіним. Сторони після п’ятирічної спільної роботи вирішили не продовжувати контракт і розлучитися без судових проблем і по-людськи, залишившись друзями, зберігши своє професійне обличчя. Анастасія Кочетова без скандалу обрала нове творче ім’я “MamaRika” і продовжила власну кар’єру.
Фото: Коллаж KP.UA
На цьому історії не закінчилися, адже вже у квітні 2023 року Wellboy заявив, що припиняє співпрацю з лейблом PAPA music під керівництвом Олексія Голубєва та музичного продюсера Євгена Трiплова. Пізніше Тріплов звинуватить колишню директорку Антона Вельбоя в тому, що вона переманила артиста. Навіть незважаючи на сучасні будні, сторони вкотре відмовилися від вирішення проблем і компромісного рішення, артист продовжив шлях за своїм баченням, а лейбл вирішив слідувати своїм бізнес-інтересам.
У випадку Віталія Козловського та Антона Вельбоя сторони не змогли порозумітися і провести професійний діалог, унаслідок чого всі стосунки опинилися в суді. Чи є в українському суді прецеденти і розуміння питання, це вже мова про судову владу і закони музичної індустрії в Україні. Але пам’ятайте, що одне, якщо є правове поле розв’язання будь-якого питання, залишається і професійне поле, порядність та діловий етикет.
Топ-5 найвідоміших випадків між артистом і менеджером в Україні на кінець 2023 року:
2009 – Стас Шурін і менеджер Anton Sova, компанія TUARON
2012 – Віталій Козловський і менеджер Ігор Кондратюк
2015 – гурт DZIDZIO та менеджер Анатолій Безух
2015 – Анастасія Кочетова (Еріка, MamaRika) і менеджер Сергій Кузін
2023 – Антон Вельбой (Wellboy) і менеджер Олексій Голубєв, лейбл PAPA music
У компанії TUARON запевняють, що Wellboy, Козловський, DZIDZIO, Шурін, MamaRika – це лише початок кризи непорозумінь, і слід передбачити наявний досвід у майбутніх випадках і контрактах, які не за горами. Самі ж сторони мають робити висновки та будувати взаємовідносини правильно, адже артист без менеджменту, як і менеджмент без артиста, вибувають з індустрії музики. У спробах будувати в Україні свою музичну історію варто звернути увагу на міжнародний досвід подібних конфліктів.