До Києва їдуть зірки сучасного нео-соулу Jose James & Taali
Як закохати молоде покоління у джаз і соул? Знайти когось, хто бодай трохи схожий на пару героїв наступного концерту на сцені «Пой сюди». Напередодні їхнього виступу в Куренях згадуємо, за що ми (власне, як і весь світ) так любимо Хосе Джеймса й Таалі.
Хосе Джеймс – зірка культового лейбла Blue Note Recrods та однин із найяскравіших персонажів сучасного нео-соулу. Його стиль – відсутність чіткого напрямку і пірнання з головою у будь-який жанр, цікавий йому просто зараз, немає значення, чи це хіп-хоп, чи то соул, чи то драм-н-бейс. У своєму четвертому альбомі While You Were Sleeping, наприклад, він поєднав джаз із музикою гуртів і виконавців, що надихають його вже багато років: Nirvana, Radiohead, Madlib, Ела Гріна, Френка Оушена та Джеймса Блейка.
Не зважаючи на те, що кар’єра Джеймса триває майже півтора десятка років, його й досі називають «молодим проспектом» джаз-музики. Отримавши класичну джазову освіту у The New School of Jazz and Contemporary Music, Хосе одразу ж вдався до музичних експериментів, кожного разу видаючи щось кардинально нове. І якщо у перших його роботах він тримався традицій хіп-хопу та нео-соулу, то платівка For All We Know стала виключно джазовим релізом.
У 2010 році Джеймс випустив джазові платівку For All We Know за участі бельгійського піаніста Джеффа Неве. Цей реліз вийшов на культовому нью-йоркському джаз-лейблі Impulse! Records, на якому видавалися головні герої джазу XX століття від Рея Чарльза та Джона Колтрейна до Sun Ra. Альбом отримав премію Едісона, а L’Academie du Jazz назвала його кращим вокальним джазовим альбомом року. У своїй рецензії до альбому Love in a Time of Madness, Pitchfork назвали Джейса «одним з найяскравіших імпровізаторів десятиріччя».
На відміну від Джеймса, про сингерку-сонграйтерку Таалі в Україні мало хто знає. Вона насамперед запам’ятовується особливим тембром голосу, що лишає у вухах приємне відлуння, яке звучить ще певний час після того, як Таалі закінчує співати. Тому припинити слухати її неможливо, спів Таалі просто зачаровує.
В її музиці особливо відчувається фолькова традиція Леонарда Коена та Джоні Мітчелл. У 2013-му вона зробила відеосалон The Orchard Sessions, записуючи лайви зі своєї нью-йоркської квартири. Зокрема, вже на тих записах можна побачити її дует з Хосе Джеймсом, а також зі Snarky Puppy та Беккою Стівенс, спільна робота з якою, до речі, принесла Таалі цьогорічну номінацію на «Ґреммі». Один із прес-релізів описав його так: «Лос-анджельський поп, юдейська гармонія і чуттєвість нью-йоркської сонграйтерки» – цей мікс як найкраще описує творчість Таалі, яку краще за все слухати наживо.