МУЗВАР & sichneva: Як артисту створити свій перший кліп?

25 липня sichneva презентувала дебютний кліп на трек «спортивний інтерес» та дала кілька порад, як молодому артисту зняти свій кліп.
Це твій перший кліп, і він лишає дуже круті враження від продакшну. Режисеркою кліпу стала Ірина Мордюшенко, яка також створювала відео для the feels та IRYN. Розкажи, як ви познайомились, хто запропонував співпрацю? Це був випадковий метч чи затяжний процес ретельного пошуку режисера/ки?
28 березня Іра запропонувала співпрацю, а я залюбки погодилась. Після невеликої паузи я повернулась до Іри, бо початково хотіла відзняти першу роботу саме з нею. 13 травня ми слухали демку треку, а в червні вже почали підготовку до зйомок.
Я знайома з артистами, які співпрацювали з цією крутою режисеркою, тому метч стався ще до особистого знайомства!
Всі ми знаємо, що кліпи це досить дороговартісна історія, особливо коли мова йде про інді-артистів. На твою думку, чи можливо молодим музикантам зняти якісні екранізації треків не за всі гроші світу та де шукати такі можливості?
Методички для інді-артистів не існує. Можливості знайдуться самі, якщо ти дійсно щиро прагнеш і працюєш на результат. Безумовно, мені довелося добре попрацювати і підзбирати грошей — без цього ніяк. Але основа, все ж, у звʼязках та постійних знайомствах. Якщо трек дійсно вартує уваги, люди відгукуються і допомагають втілити ще й візуал. Так сталось і в мене.

Чи вважаєш ти, що вкладені молодими артистами кошти у кліпи можуть повноцінно конвертуватись у певний профіт — більша кількість прослуховувань на стримінгах, активна увага медіа до релізу?
Повноцінно конвертуватись кошти, мабуть, можуть далеко не у всіх випадках, але наявність відеоробіт однозначно підсилює впізнаваність, що потім стовідсотково переросте в «повноцінну конвертацію». Якщо не вкладатись у кліпи, не йти в мінус чи в нуль на початках, про постійні оберти коштів, прослуховувань і уваги можна навіть не говорити. Спочатку потрібно вкладатись в обличчя артиста — і тоді все точно окупиться.
Що найскладніше та найнепередбачуваніше було для тебе у створенні відеороботи, як для інді-артистки?
Я працюю з великими артистами, тому складнощів і форс-мажорів я не боюсь. Команда спланувала все так добре, що жодних проблем не було. Єдине що…людський фактор. Я не сприймаю себе в кадрі і емоційно налаштуватись на те, що я в цьому кадрі — головна героїня, було хвилююче.
Ти розповідала, що тривалий час займалася організацією концертів для великих артистів. Чи допомагають тобі ці звʼязки у розвитку своєї карʼєри і де порадиш їх шукати іншим?
Я маю вдосталь звʼязків, проте не використовую їх для свого «січневого» просування. У моїх творчих інтересах — будувати навколо себе молоде комʼюніті, залучати молодь і вчитися разом із нею. Це вже принцип. Де шукати ці звʼязки? Комунікувати будь-де — смикайте всі важелі від соцмереж до постійних відвідувань культурних заходів. Не бійтеся заговорити з людиною першими! Так це і працює!

Наостанок, проживши цей досвід щойно, дай 5 порад для молодих артистів щодо створення кліпів.
- Не боятися 0 переглядів, не боятися, що не залетить. Ви творите свою маленьку історію, навіть якщо її помітять не одразу.
- Не прокрастинуйте. Робіть через страх, вчіться виходити зі стресових ситуацій, але не відкладайте на потім. Місце в чарті купити можна, час — ні.
- Комунікуйте. Більше знайомств. Вчіться домовлятися. Іноді на бартерних домовленостях можна відзняти краще, аніж за великі кошти.
- Мінімально розберіться з інформацією про техніку та реквізит для зйомок. Щоб у процесі ви орієнтувались, які приколяси як називаються, за що відповідають, що дійсно покращує якість, а що не впливає на неї.
- Подружіться з грошима. Плануйте бюджет і виділіть кошти на просування. Готовий кліп — 50% успіху. Його ще треба вивести в люди. Тут може допомогти третя порада 🙂