Помста у стилі поп-рок: як створювали музику до фільму “Конотопська Відьма”
Прокат фільму-помсти “Конотопська відьма” з успіхом триває вже понад три тижні. Стрічка збирає повні зали глядачів по всій країні та очолює кінопрокатний рейтинг два тижні поспіль. Тож пропонуємо ще глибше зануритися у відьомський всесвіт, слухаючи повний альбом музичних композицій з фільму, що вже доступний на всіх музичних платформах. А також розповідаємо про процес її створення композитором Олександром Чорним: від натхнення розповідями про відьом та їх містичних ритуалів до музичних мотивів з аніме.
Творці нерідко називають фільм “Конотопська відьма” аудіовізуальною “праведною люттю”, що вдало поєднує кіномистецтво, музику та візуалізацію бажання кожного українця сьогодні: відплати загарбникам за заподіяне зло.
Крім атмосферного інструментального супроводу від композитора Олександра Чорного, альбом містить ще й унікальну версію популярного хіта ВРАЖЕ в стилі поп-рок у виконанні Єлизавети Комнацької. Композиція була повністю переосмислена і лягла в одну із найяскравіших сцен помсти. Для міжнародної версії фільму пісню переспівали ще й англійською, вона звучить у виконанні Віри Кекелії. Автор аранжування обох версій – Сергій Могилевський.
Твори Олександра Чорного ви раніше могли чути у фільмі “Довбуш” (за роботу над яким він був нагороджений золотою медаллю Академії мистецтв України, а також національною кінопремією Золота Дзиґа). Під час роботи над цим проєктом Олександр і познайомився з продюсеркою фільму-помсти Іриною Костюк, яка й запросила композитора до роботи над своєю майбутньою стрічкою.
За словами Чорного, усе розпочалося з невеличкого дослідження, зокрема – заглиблення в тему відьомства та містицизму. За збігом обставин, дружина Олександра – родом з Конотопського району. Тож була можливість почути кілька легенд про спадкових відьом Конотопщини з перших вуст:
«Наприклад, у Попівці, що під Конотопом, про таких відьом казали, що вони мають хвоста, а люди, які до них зверталися за допомогою, переповідали, як ті бурмочуть щось незрозумілою мовою, часто спльовують. Люди намагалися обережно поводитися з відьмами на вулиці. Також мені розповідали оповідки про те, як ці відьми готувалися помирати, тощо. Такі історії, може, й не так сильно вплинули на конкретні музичні рішення, але задали певний тон для роботи та творчих пошуків».
Цікаво, що для створення музики до фільму Олександр залучив дружину – Марину Гордієнко – і в якості вокалістки.
Загалом, музику у фільму умовно можна розділити на три категорії: традиційні елементи, музичний супровід для горор-сцен, а також ритмізовані структури з “темним” тембром для створення ефекту навіювання. Серед інструментів, які стали основою для створення музичного супроводу, стали ліра, цимбали та декілька глиняних окарин роботи дизайнерки Люби Плавської.
«Окремо варто згадати сцену біля дерева, де я надихнувся сплавом музичних рішень двох аніме: “Привида в обладунках” та “Ельфійської пісні”. Цю сцену ми довго обговорювали і з командою по звуку, і з продюсеркою фільму, і, зрештою, таки вирішили зупинитись на “несподіваному” музичному рішенні. А для горор сцен багато використовували звичайну скрипку: майже безкінечне джерело різних шумів, скрипів, лементу….».
Також у створенні музики до фільму брали участь Дмитро Синиця та Роман Гоменюк, які шукали та втілювали творчі ідеї для підсилення деяких сцен з допомогою музичних рішень, пропрацьовували взаємодії музичного полотна зі стилістикою саунд дизайну та займалися музичним редагуванням і монтажем авторських композицій від українських виконавців.
«Можна сказати, що саундтрек не вдався б без потужної команди по звуку, які постійно генерували ідеї для мого натхнення. В результаті, вийшло цілісне плетиво української музичної традиції, жанру горору, реквіємності та кривавої помсти».
Аби дізнатися, як звучить помста, переходьте за лінком.