Де українські артисти знаходять хіти? Інтервʼю із засновницею компанії Ninja Music

Де українські артисти знаходять хіти? Інтервʼю із засновницею компанії Ninja Music

Поспілкувалися із Катрін Кобзарук – співзасновницею топової в Україні компанії по підбору та продажу пісень для артистів. Серед їхніх клієнтів Макс Барських, MONATIK, Тіна Кароль, Казка, Наталія Могилевська, ALEKSEEV та багато інших відомих артистів.

Як Ninja Music вдалось стати найбільшим сервісом з продажу та підбору пісень в Україні ?

Коли ми починали, у нас не було багато конкурентів. Ця ніша ще не була зайнята, але відчувалася неабияка потреба в такому сервісі. Тож ми повірили в цю ідею. Далі свою роль зіграли наполегливість, відданість справі та мистецтво комунікації, яке допомагає вибудовувати зв’язки з артистами та авторами. Зараз ми лідери ринку з десятирічним досвідом і крутою командою, яка має високий рівень “наслуханості” та експертизи.

Тому ми і називаємо себе “музичними ніндзя”, адже досконало орієнтуємося в музичному ринку та завжди “потрапляємо в ціль”.

Щоденно ми слухаємо десятки пісень чудових талановитих українських авторів, вибираючи ті що чіпляють та мають найбільший потенціал на нашу думку. Робимо спеціальні зустрічі з нашою “ніндзя” командою, в складі якої музичний редактор та менеджери по роботі з артистами. Разом ми брейнштормимо та відбираємо, які саме пісні можуть найкраще підійти нашим клієнтам артистам – це велика і дуже важлива частина роботи. Таким чином ми досконально орієнтуємось, якi пісні є в нашому каталозі, який поповнюється кожного дня, ми знаємо стилістику та портфоліо кожного окремого сонграйтера. 

За ці роки роботи нами дійсно було зроблено багато. Ми створили велику мережу сонграйтерів, я б навіть сказала – певне ком’юніті. А також налагодили нетворк з артистами. Щоденно наша команда спілкується з багатьма виконавцями та на зв’язку – 24/7. Часто буває, що артист подзвонить в неділю ближче до ночі та спитає про конкретну пісню , а після цього захоче ще просто поговорити і розказати про своє життя. Ми робимо все для того, щоб заглибитись в те, чим живе артист, щоб пісня відображала його картину світу на цей момент, тоді така співпраця несе в собі максимальну цінність. І тоді це перфект метч, який ми між собою називаємо “знайти для пісні дім”. Вдячні всі, автор і артист, і ми кайфуємо від цього, навіть є така невеличка приємна залежність. Якщо артист бажає, щоб для нього написали пісню певних тематики та стилю, ми реалізовуємо це через широку мережу наших партнерів-сонграйтерів, які пишуть пісні спеціально для артиста.

Ми слідкуємо за ексклюзивністю пісень які отримуємо від авторів, пісня обов’язково має бути оригінальною, “тільки зі студії” та її ще ніхто не чув. В нас існує домовленість з партнерами авторами. Вони надсилають нові пісні насамперед до Ninja Music, а далі відбираємо які саме беремо в роботу. 

Чому артисти не можуть самостійно  напряму писати сонграйтерам? Для чого їм потрібен ваш сервіс ? 

Якщо сказати дуже просто, то Ninja Music – це фільтр, бо ми робимо за артиста величезний обсяг роботи, послухати тисячі надісланих пісень від сотні різних сонграйтерів та вибрати з них такі, що підходять найбільше. У цьому і є головна суть та цінність нашого сервісу. 

Якщо детально, то артисти, звісно можуть самостійно співпрацювати з сонграйтерами, але існує кілька причин, чому вони все частіше користуються нашим сервісом.

Перша причина – “розширений доступ” до пісень. Наша команда має доступ до великої мережі сонграйтерів та їх каталогів. Крім цього, ми постійно працюємо над пошуком нових, молодих та цікавих сонграйтерів. На сьогодні це приблизно 2800 пісень). Ми можемо відшукати потенційно хітову роботу як у відомого автора так і у представника «молодої крові». Це дає можливість артистам ознайомитися з творчістю авторів, про існування яких вони не знають.

По-друге – економія часу. Артистам не потрібно витрачати час на пошук та взаємодію з багатьма сонграйтерами. Ми вже фільтруємо та відбираємо пісні, щоб пропонувати артистам відповідний за вайбом матеріал. Також до нас надходять запити від артистів з конкретними побажаннями, і тоді наша задача – знайти серед сотень готових пісень різних авторів “саме ту”.

По-третє – ми розуміємо, що кожен артист має свої унікальні потреби. Тому ми намагаємося відчувати момент та  підбирати пісні, які відображають внутрішній стан та настрій виконавця. Артисти, які з нами давно, знають та розуміють таку цінність і користь від співпраці з нами. З останніх прикладів можна згадати пісню «Рубіж», яку Віталій Козловський отримав від нас на початку своєї служби в ЗСУ. Також, на пісню «Мамо, не плач» Макс Барських натрапив завдяки нам та випустив такий важливий реліз 24 лютого до річниці повномасштабного вторгнення.

На кінець, одна з головних причин – юридична підтримка. Ми перевіряємо сонграйтерів з якими працюємо, наявність та легальність авторських прав, мультитреків, буквально “шазамимо” кожну пісню, а також маємо свою унікальну систему перевірки матеріалу на плагіат тощо, та підписуємо спеціальний окремий договір з авторами, щоб забезпечити майбутню співпрацю. Отже, вживаємо всіх можливих заходів, для безпечної співпраці та позбавлення ризиків. І звісно, юридично супроводжуємо всі процеси.

Тож, Ninja Music швидко та якісно забезпечує артистів необхідним матеріалом, економить їх час, ресурси та захищає від неправомірних ситуацій.

«Де українські артисти знаходять хіти? Інтервʼю із засновницею компанії Ninja Music»

Які пісні найчастіше купують у 2023-2024 роках? Який жанр пісень зараз найбільше має попит в артистів? Можливо є приклади вдалих актуальних робіт? 

Щодо 2023-2024, спостерігається певна різноманітність в жанрах пісень, які набувають популярності в запитах. 

Відзначається зростання попиту на пісні, які відображають надію на світле майбутнє: оптимістичні,  життєствердні, такі, що надихають та мотивують. Також широко популярні запити на жіночі пісні про кохання або драму. Цікавляться піснями з етно мотивами та нео-естрадою, танцювальною електронікою та хіп-хопом менше в запитах, але останнім часом бувають цікаві запити, наприклад, “як Travis Scott” і т..

Клієнти також цікавляться піснями, які стосуються соціальних питань, актуальних подій або відображають їхні власні думки та переживання.

Також не є рідкістю звернення від військових, які перебувають на службі.  Вони шукають пісні, які їх надихають та мотивують, підтримують у цей надскладний час. На сьогодні ми працюємо над запитом від чоловіка, який служить у ЗСУ.

Ми дізналися, що ти працювала в британській компанії Hipgnosis Songs Found, яка володіє правами на найбільші каталоги хітових пісень та співпрацює з такими світовими зірками, як Justin Bieber, Dua Lipa, Red Hot Chili Peppers, Shakira, 50 Cent, Ed Sheeran, Justin Timberlake, Timbaland і безліч інших. Розкажи про цей досвід та різницю між нашими ринками.

Дійсно, Hipgnosis купує права на найбільші світові хіти останніх 20 років та успішно займається їхнім менеджментом, продовжуючи життя цих пісень, що приносить досить хороший дохід як компанії, так і авторам цих композицій. Розголошувати деталі своєї діяльності я не можу, але в компанії я працювала в команді що займається роялтіс та мала честь працювати з каталогами Timbaland, Justin Bieber, Red Hot Chili Peppers, 50 Cent, Kaiser Chiefs та багато інших, що є надзвичайно корисним та цікавим досвідом.

Мене дуже надихнула філософія засновника компанії Мерка Меркуриадіса, який виступає “адвокатом” сонграйтерів, коли йдеться про їхні доходи та місце під сонцем в музичній індустрії. Бо зараз шоу-бізнес побудований таким чином, що автор є найменше оплачуваною людиною в кімнаті. Коли найбільша частина дістається лейблам та цифровим платформам, і є такі люди, як Мерк, які відстоюють права авторів та намагаються змінити цю систему. Тому, серед сонграйтерів що співпрацюють з компанією відомі у всьому світі імена – Джое Літтл – (Taylor Swift – You Need To Calm Down, The Man), Марк Ронсон (авт. “Nothing Breaks Like a Heart”, “Uptown Funk”), Еріка Ендер (авт. “Despacito”) тощо.

Проте, якщо порівнювати західний музичний ринок з українським, то ми дуже відстаємо. Наприклад, законодавство в UK завжди залишає право на збір винагороди за використання пісні, тобто роялті, за автором. Якщо пісня стає відомою або використовується, наприклад, в кіно, автор досить непогано з цього заробляє. В Україні артисти раніше завжди намагалися відчужувати права на збір роялті в автора, що лишило його пасивного доходу від пісні в майбутньому. Також корупція в цій сфері залишає авторів практично без шансів добре заробляти на роялті, і про це треба говорити. На жаль, на сьогодні держава не готова захищати авторські права. Ми зі свого боку намагаємося збалансувати інтереси всіх сторін та забезпечити справедливу винагороду за творчість.

Розкажіть про труднощі, що виникають в роботі та функціонуванні вашого бізнесу в Україні? Як Ви працюєте з піратством? Чи стикались з недобросовісними артистами, чи сонграйтерами?

Ми торкнулися дуже нагального, важливого та складного питання. Так, на жаль, стикалися із піратством, із недобросовісними артистами та сонграйтерами. Вважаю, найголовніше, що нам потрібна спеціалізована та доступна освіта у сфері авторських прав.

Звичайна ситуація, коли виконавці “забувають” відмітити авторів твору, або при релізі пісні на майданчиках можуть написати своє прізвище замість прізвищ справжніх авторів. Ми намагаємося відстежувати такі випадки та завжди відстоюємо права автора, які прописані у договорі!

Була ситуація, коли співачці сподобалась пісня, і вона, ще не оформивши на неї всі права, виставила її у своїх соцмережах. Звісно, це серйозне порушення авторського права. Це відбувається через незнання, скоріше за все. Нам доводиться брати активну участь у вирішенні подібних ситуацій та вимагати видалення матеріалів та інше.

На жаль, у більшості випадків, український музичний ринок не завжди регулюється належним чином. Бажано було б, щоб держава сприяла прозорості процесів у авторському праві та протидіяла корупції в цій сфері. Можливо, впровадження системи авторських прав через додаток “Дія” допомогло б більш ефективно контролювати це, але зараз це не виглядає ймовірним для тих, для кого ця сфера є джерелом прибутку.

Ми у своїх матеріалах у соціальних мережах розповідаємо про різні аспекти авторського права, та я бачу досить високу активність з боку лейблів, продюсерів та юристів, які проводять цілі освітні заходи, влаштовують онлайн-курси, де включають цю тему – і це дуже тішить. 

«Де українські артисти знаходять хіти? Інтервʼю із засновницею компанії Ninja Music»

Якими своїми кейсами ви пишаєтесь найбільше?

В нас багато успішних кейсів і кожен реліз, це наша радість. Найбільше значення на даний момент для мене має пісня “Вільна” у виконанні Тіни Кароль і Юлії Саніної (Hardkiss). Її автором є реперка Альона Альона, і коли Ваня Клименко (Enko) відправив цю пісню нам на прослуховування мене аж мурашки пробрали від її сенсів. Одразу схотілося показати цю роботу сильному артисту з крутим голосом. І Тіні вона сподобалась! Потім виявилось що пісня стала саундтреком до фільму “Віддана”. 

На жаль, з лютого 2022 року ми змінились і наші пісні змінились, звичайно, тепер в моєму серці назавжди такі роботи як «Мамо, не плач” Макса Барских, “Варшава-Київ” ALEKSEEV, “Рубіж» Віталія Козловського. В той же вас я б відмітила «Пригорни” Діми Монатіка, «Такі ми люди” Віри Брежнєвої, «Під ковдрою» Наталії Могилевської. Ще один з наших цікавих кейсів відбувся, коли Тіна Кароль купила права на пісню і потім частина цієї пісні була випущена як англомовний фіт зі Snoop Dogg. Це було неочікувано! Цікаво і дуже приємно споглядати як артисти надають пісням життя. Дореч,і скоро має вийти в світ дуже цікавий трек, який був створений нашими авторами-партнерами спеціально під радісну життєву подію одного з відомих артистів. Чекаємо на цей реліз з нетерпінням! 

Але якщо конкретизувати, з останніх, ми пишаємося роботою Віталія Козловського – пісня “Рубіж”. Коли я надіслала йому демо, він послухав й одразу відповів, що пісня його зачепила (що йому пісня дуже сподобалася). Тому, що він вступив до лав ЗСУ і цей трек про його сьогодення. Саме тому він взяв пісню та швидко її випустив. 

Також, з тих, які саме зараз спадають на думку: “Мамо, не плач” Макса Барских, “Варшава-Київ” ALEKSEEV , “Вільна” Тіни Кароль, “Такі ми люди” Віри Брежнєвої та “Пригорни” Діми Монатіка. Це саме ті кейси, коли ми пишаємося влучним моментом зустрічі пісні з артистом, оскільки композиції відображають життя цих співаків. 

Резюмуючи скажу, що багато пісень, які ми чуємо на радіо – це пісні, підібрані для артистів сервісом Ninja Music. І ми пишаємося тим, що сьогодні, в такий важливий та відповідальний для всіх нас час, ми робимо свій внесок у розвиток української музичної індустрії.