ТікТок: кузня суперзірок чи одноразова історія?

ТікТок: кузня суперзірок чи одноразова історія?

Минулий рік видався надзвичайно насиченим для нових артистів. Майже щомісяця від новачків з’являлося кілька хітів, які слухала вся країна. Для жодного користувача соціальних мереж не буде новиною, що багато трендів походить саме з TikTok: чи то пісня про пса Патрона, чи віральна пісня про Великдень від 5-річного хлопчика, чи то «Провела екскурсію». Сервіс став чи не головним майданчиком, де кожен може показати свої здібності, продемонструвати таланти, завіруситись та отримати популярність. Комусь цю популярність вдається втримати довгий час, комусь — зовсім не так довго.

В чому ж секрет? На думку редакції, успіх виконавців залежить від багатьох чинників і є комплексним явищем. Після того, як пісня на TikTok отримає визнання серед слухачів, потрібно далі працювати над розвитком своєї творчості, репутації, бренду, щоб залишатися на хвилі. Кмітливий менеджмент та PR, якісні наступні релізи, приваблива та цікава особистість — це лише кілька чинників, які можуть допомогти сформувати популярність власне артиста, а не його пісні. Однак, наш шоу-бізнес досі є досить непередбачуваним і ніколи не можна бути повністю впевненим, що «залетить», а що — пройде повз слухачів.

Пропонуємо невеликий статистичний аналіз успіху п’ятеро артистів, які в деякий період отримали буст від TikTok. Розглянемо найпопулярнішу пісню та другу за популярністю, використовуючи TikTok та YouTube:

1. Parfeniuk

“Відриваючись”

YouTube: 10 млн переглядів

TikTok: 80 тисяч відео

“Долоні”

YouTube: 5,6 млн переглядів

TikTok: 5555 відео

2. YAKTAK

“Порічка”

YouTube: 26 млн переглядів

TikTok: 105 тисяч відео

“Погляд”

YouTube: 33 млн переглядів

TikTok: 53 тисячі відео

3. KOLA

“Біля серця”

YouTube: 11 млн переглядів

TikTok: офіційне аудіо недоступне

“Чи разом”

YouTube: 10 млн переглядів

TikTok: 36 тисяч відео

4. PROBASS ∆ HARDI

“Доброго вечора”

YouTube: 21 млн переглядів

TikTok: 769 тисяч відео

“Asha”

YouTube: 1,3 млн

TikTok: 841 відео

5. Gezweirdo

“ГАДДЕМІТ”:

YouTube: 5,2 млн переглядів

TikTok: 18 тисяч відео

“На Марс”

YouTube: 50 тисяч переглядів

TikTok: 23 відео

Як бачимо, статистика різниться. У когось і другий реліз після вірального хіта залітає в тренди та виборює прихільність слухача. Для когось, можливо, потрібно більше часу та спроб, щоб наблизитись до головного TikTok успіху у своїй кар’єрі. Певно, більш чітка картина буде відома за кілька років, коли декого ми вже будемо пам’ятати не за однією піснею, а за блискучою кар’єрою, а ім’я когось іншого ми вже просто не згадаємо.

Автор тексту: Михайло Товтин