Музична індустрія 2023: прогноз експертів
У 2022-му році українська музична індустрія, як ніколи об’єдналася та виступила єдиним фронтом задля культурної оборони. Благодійні концерти, включки у світових медіа, світові тури — все це було цьогоріч, а що буде у майбутньому? Якою бачите українську музичну індустрію у 2023? — питання до наших музичних експертів, яким завжди є що відповісти.
“Я сподіваюсь, що 2023-й принесе музичній індустрії розвиток і зміцнення. Зараз всім важко – дуже складно розвиватися та інвестувати в проєкти. Тому, завдяки тісній співпраці ринку з державою та грантовій допомозі, індустрія зможе швидше вийти з застиглого стану. Ми, як лейбл відкритого типу, вже розпочали співпрацю з новими артистами та проєктами, які надалі розвиватимуть індустрію”, – Ірина Горова, CEO MOЗGI GROUP.
“Наступного року продовжаться основні тенденції цього року, обумовлені воєнним часом. Частина топ-артистів так і не зможуть знайти правильної інтонації для творчості під час війни внаслідок цього, на місце, що звільнилося, претендуватимуть нові імена. Поява нових імен відбуватиметься частіше, ніж у мирний час. Частина нових артистів наводитиме в мейнстрім (масово популярну музику) те, що ще вчора вважалося нішевим інді. тобто смак мас-маркету змінюватиметься також трохи швидше, ніж у мирний час”, – Віталій Дроздов, генеральний продюсер радіохолдингу «ТАВР МЕДІА».
“Мені здається, що українська музична індустрія проживатиме дуже класні часи. Зараз ми розуміємо, що для М1 важлива пісня, і ми готові бачити в етері, можливо, неідеальні кліпи, проте з піснями, які заряджають на перемогу, на позитив. Я думаю, що молодим артистам дуже важливо бути в етері М1”, – Натела Чхартішвілі-Зацаринна, генеральна продюсерка М1, М2.
“Шоубізнес — це історія, яка не прощає тривалої відсутності. Тому всі, хто вдало працюватимуть протягом 2023 року і подолають його, перебуваючи на видноті, залишаться на п’єдесталі надовго. Буде багато нових імен, які складуть відчутну конкуренцію вже визнаним артистам. Останнім буде найтяжче, бо доведеться поряд із благодійними виступами знову створювати нові пісні, при цьому швидко підлаштовуючись під реалії, які диктуватиме час. Дехто вчинятиме спроби відбілити репутацію після помилок минулого. І когось навіть пробачать. А загалом, коли у ми переможемо, буде справжній бум новітньої української музики!”, – Серж Гагарін, радіоведучий, продюсер, шоумен.
“Я дуже радію від того, що зараз з’являється дуже багато молодих колективів, молодих артистів, які роблять нову музику з новими текстами і з цікавим звучанням. Але мені б хотілося, щоб у наступному 2023 році, попри війну і військовий стан, артисти знаходили в собі сили і натхнення на створення більш життєстверджуючих текстів про любов, про дружбу, про те, що нас надихає. І головне, щоб це йшло від душі. Сьогодення зараз диктує про що писати, але це конʼюктура і вона не відіграється в серці людей. Наприклад, пісня CHEEV «Гарно так» зовсім не про війну, вона про кохання, про відносини, вона крута і актуальна. І мені б хотілося, щоб з’явилися саме такі треки. Мені дуже подобається співачка ROXOLANA, це така наша нова зірка, яка має своє бачення, свій вигляд, звучання, тексти, і до того ж вона надзвичайно світла і гарна дівчина. Мене захоплює те, що вона робить і у наступному році я дуже чекаю від неї супер-проривного хіта, який, я відчуваю, в неї незабаром буде. Хочу підкреслити шалений прорив Артема Півоварова, який дуже круто працює. Від нього я також чекаю ще більше нового матеріалу, який буде нас захоплювати. Ще хочу сказати про ді-джейські проєкти, які я побачили цього року. Вони зробили дуже класні пісні, які на часі, і які підтримують і нас, і наших воїнів, але хотілося б, щоб вони робили більше різного матеріалу і розвивали свої навички бути на сцені. Наприклад, гурт “Мюслі UA” мене дуже вразив своєю професійністю, коли я побачила їх на знімальному майданчику. Вони повністю сформовані і дуже класно виступають. Але є інші гурти, пісні яких ми слухаємо, і яким треба вчитися трішки сильніше працювати на сцені. І у 2023 році звичайно чекаємо нових українських пісень, але, бажано, щоб вони були взяті не з літературних проявів українських класиків і покладені на музику, а взяті із душі, серця і власного досвіду. Саме тоді з’являється твір, який чіпляє душу кожного українця”, – Катя Царик, режисерка.
“У 2023-му настане час, який дасть можливість пробитись справжнім талантам. У нашої музичної індустрії дуже багато вільних ніш. У всьому світі ніші з’являються кожного дня, отже і ми будемо заповнювати свої. Це означає, що кількість артистів буде тільки збільшуватись, якість музики теж буде збільшуватись, здорова конкуренція це якраз те, що нам зараз потрібно. Нарешті, ми зможемо експериментувати із жанрами музики, які раніше ми не брали до уваги. Приємно усвідомлювати те, що у новачка зараз приблизно стільки ж шансів пробитись, як і у популярного артиста. Залишається тільки сумлінно працювати, прислухатись до самого себе і до того, що говорить світ”, – Morphom, музикант та саундпродюсер.
“23 рік буде складним з погляду ринку та боротьби за слухача. Свіжоспечені артисти, що злетіли з актуальними хітами 22 року, зіткнуться з проблемою матеріалу, слухач, який звик до якісного контенту, буде більш прискіпливий, зусиль необхідних до поліпшення якості докладатиметься в рази. Швидко злітаючи, головне пам’ятати, завдання утриматись. А це дуже велика робота як артиста, так і команди. Багато хто вже давно відомий, стане перед вибором, куди рухатися і що пропонувати своєму вірному слухачеві. Старий репертуар буде у розряді Ретро, потрібно шукати нове звучання для майбутніх хітів. Якщо говорити про ринок, щиро вірю, що повільно але впевнено він буде відновлюватися. У всі часи хліба та видовищ. Головне знайти саме ті важливі слова в пісні, які підхоплять мільйони”, – Гена Вітер, музичний продюсер, артист.
“Цей рік довів, що українська музична індустрія має надздібності! Живі виступи артистів, як в Україні, так і за її межами, релізи пісень, їх продаж на цифрових майданчиках, міжнародні перемоги 2022-го року не дали індустрії зруйнуватись та задали темп і на 2023-ій. Збільшення якісного українського контенту, відкриття нових імен, просування української музики на міжнародній арені, збільшення продажів на цифрових майданчиках – все це достатньо реалістичний план. Нажаль, живі виступи, наразі залежать від багатьох факторів. Разом з цим, маємо працювати над удосконаленням законодавства у сфері авторського права для покращення ситуації зі збору авторської винагороди, маємо налагодити більш тісні зв’язки з цифровими майданчиками та заохотити їх до активної співпраці, шукати залучення інвестицій для створення нових проектів. Надалі підтримувати ЗСУ та робити все, що залежить від нас для Перемоги! Тож, 2023-їй не підведи, не будь, як 2021-ий та 2022-ий!”, – Мар‘яна Воронінa, CEO музичного видавництва «Best Music».
“Все, звичайно, буде залежити від того, коли саме ми переможемо. Не зважаючи навіть на це, наступний рік, у будь-якому випадку буде складним, можливо, ще складнішим ніж цей. Думаю, що хайп пісень війскової тематики згасне і всі, хто виїхав за їх рахунок, або залишаться символами цієї війни, або вимушені будуть переформатуватись, що бачиться нелегкою справою. Країна оновлюється, лихі часи дарують нам нових героїв, нову хвилю музики, нову Україну. Ми з командою не зважаючи ні на що будемо запускати нові пісні і нових артистів. Сподіваюсь, що продовжиться зменшення споживання контенту з країни-агресору, нехай кмітливі українці цим скористаються належним чином і заповнять порожні ніші вітчизняним продуктом. Україна переможе так як і українська пісня!”, – Євген Тріплов, музичний продюсер.
“Українська музика була, є та буде. Кожен день ми спостерігаємо як нові виконавці випускають та просувають свої продукти на теренах України, деякі — на весь світ. На прикладі Spotify я бачу, що віра в український продукт — велика. Створюються нові плейлисти під українських користувачів, зокрема і муд-плейлисти. Хочу підмітити, що в плейлистах Spotify я відкрив для себе дуже багато нових імен. Українських артистів, як мінімум, підтримують в регіоні Східної Європи. Вірю, що в 2023 році, в цілій Європі та світі будуть знати не тільки Go_A, Kalush, але і менш відомих українців з не менш крутим саундом”, – Дмитро Баняс, голова відділу контенту України в Independent Digital.