Говорить режисер: Герман Ненов про шоу Олі Полякової “Все буде добре”
8 березня цього року Оля Полякова відважилася на неабияку авантюру. Поставити з нуля повноцінне поп-шоу, із новими декораціями, костюмами та новою музичною україномовною програмою. Про усі деталі створення шоу розпитуємо незмінного режисера-постановника співачки — Германа Ненова.
Як розробляли концепт шоу, від чого відштовхувалися, що брали за референси?
Починаючи з 24 лютого, кожен українець хоча б раз відчував себе повністю зруйнованим. Війна руйнує не тільки будинки, а і людські долі. Це — очевидний факт, до якого неможливо звикнути. Але найстрашніше, коли війна руйнує твою внутрішню фортецю, і ти вже не можеш зібрати себе докупи. Дуже важливо, щоб в нас всередині залишалось заповітне місце стійкості і незламності, такий куточок, де ти починаєш відбудовувати себе із попелу. Такий, як та сама шафа з Бородянки. Вона є в кожному з нас. Це шоу, де разом із артистом кожен глядач проходить шлях від повного внутрішнього спустошення до жаги наново відбудувати себе і бути щасливим. Якщо не сьогодні, то вже в найближчому майбутньому. Референси — це життя за вікном. Історії українців. Наше сьогодення.
Скільки часу минуло від ідеї до реалізації? Що було найскладнішим під час роботи над шоу?
Зазвичай такі шоу готують 9-10 місяців, це — стандартний період, щоб розробити програму, продумати всі деталі, реалізувати. Цього разу від перших зустрічей з менеджерами артиста до самого концерту пройшло трохи понад два місяці. Я — не документаліст, не режисер, який розповідає фактами, моє творче кредо — розповідати те, що відбувається, мовою художніх символів. І це було важке завдання — створити концерт, який має реальне підґрунтя, але зробити його метафоричним і повним важливих сенсів. При цьому ніде не переступити тонку межу та не обезцінити емоції тих, кому ця війна принесла справжнє горе. Це, напевне, і було найскладнішим.
Хто працював над костюмами? Якими надихалися персонажами, зокрема Супержінкою?
Над усім шоу і зокрема над костюмами працювала команда, які не виїхали з України з 24.02. Ми прожили кожен день війни кожною клітиною свого тіла, тому наша творчість вийшла чесною і щирою, але водночас художньо переосмисленою. У нашої команди стояла ціль проявити цей досвід через символізм. Це стосувалось і режисури, і візуальних ефектів, і костюмів. Костюми мали свій символізм.
Усього в шоу було два образи, кожен з яких був невипадковим. Ці образи трансформувались один в інший та мали свій розвиток упродовж усього шоу. Перший образ — це Україна-Фенікс, тут були поєднані два символи. Символ України — берегині роду, а також символ птахи Фенікс, яка відновлюється з попелу і знову злітає, не дивлячись ні на які випробування. На мою думку, поєднання цих образів є дуже потужним, бо Україна дійсно сьогодні є Феніксом, який дивує весь світ. Другий образ — Супержінки також не є випадковою. Адже протягом першої частини шоу перший образ Олі трансформується — з попелу перетворюється на сильнішу версію себе.
Створенням костюмів займались MU production, неймовірно талановиті дизайнери і мої близькі подруги Маша і Юля, з якими ми працюємо разом вже понад п’ять років. Нас познайомила Оля, вони створюють усі її костюми. Наша синергія вже досягла такого рівня, що ми продовжуємо думки один одного, договорюємо речення один за одним. Паралельно створюємо різні елементи, які потім ідеально поєднуються в спільний пазл. Я дуже дорожу цією співпрацею!