«Я хочу подорожувати не лише для виконання пісень, але й щоб допомагати країні», — ENLEO про майбутній тур і творчі плани
Молодий талановитий співак ENLEO розповів про лютневий тур у підтримку дебютного альбому, процес створення нових пісень та бачення майбутньої творчості у великому інтерв’ю.
Як ти почуваєшся перед туром?
Насправді добре, оскільки я взяв собі короткий відпочинок на початку січня, щоб відновитися фізично та морально. Протягом усього минулого року я постійно працював, тому не було можливості належно відпочити. А ось у січні випала чудова нагода. Був час підготуватись до наступного місяця та взагалі до цілого року. Ми вже розпочали підготовку до туру. Здається, ще є багато часу, але завжди краще мати якийсь запас, оскільки деякі речі іноді займають більше часу, ніж очікувалося.
Що для тебе найскладніше під час турів?
Не скажу, що існує щось найскладніше. Однак найважливіше — це зробити концертну програму цільною та безшовною. Під час репетицій концертів минулого літа, я виходив з них з відчуттям, що не можу нічого зробити. Все було в різнобіжність, і мені доводилося самостійно налаштовувати різні речі, такі як, наприклад, барабани. Був відсутній звукорежисер, а зараз ми як команда самі навчилися робити все так, щоб наші виступи були крутими. Всі найскладніші моменти вже пройдені, і тепер залишилося лише відіграти нашу програму, яку ми представляли в Києві ще 26 листопада у підтримку альбому «молодість».
Можливо, там щось точно піде не так, але ми до цього готові. Я розумію, що перший тур своєрідний, оскільки в мене не 40 дат, а лише 7, і це ідеально для того, щоб подивитись, як це взагалі проходить, відчути це життя під час туру і під час переїздів
Я хвилююсь, щоб ми все правильно зробили щодо реклами, щоб люди прийшли, і щоб не було проблем з логістикою, оскільки я буду в багатьох містах вперше. Тому буде цікаво все подивитись.
Чи легко було обрати сетлист?
Було досить легко, оскільки у мене ще не так багато випущених пісень, щоб обирати. Програма включає ідеальну кількість треків, саме тих, які вже вийшли, і, можливо, залишиться якесь «вікно» для того, щоб поспілкуватись з людьми й просто пограти на гітарі. Хочеться провести якийсь інтерактив.
Чи відчуваєш ти енергообмін з глядачами під час виступів?
У мене завжди такий підйом адреналіну, підйом мотивації після виступів, тому для мене цей тур не буде відчуватися як робота, а скоріше як мотиваційний тур. Це буде дуже крутий досвід.
Чи плануєш ти подивитися міста, до яких завітаєш з концертами?
У нас є певні щілини між датами, але ми також завжди будемо дуже рано приїжджати. Після саунд-чеку буде 4-5 годин, щоб побути в готелі або погуляти. У мене взагалі є класна мрія. Я дуже хотів би побувати на Миколаївщині, Херсонщині, десь на заході України, щоб побачити пам’ятки. Я дуже сильно хотів би покататись на машині цими містами, просто побачити Україну. Ми завжди шукаємо щось прекрасне за межами нашої країни, коли насправді Україна — дуже велика країна, найбільша в Європі, і тут є що подивитись. Після спілкування з багатьма людьми, я чув історії про різні міста та місця, про які раніше ніколи не чув, тому для мене цей тур відчувається як можливість подорожувати та побачити Україну на власні очі. Саме тому я ставлюсь до туру як до справжньої подорожі.
Чи очікувати слухачам сюрпризів під час майбутніх концертів?
Після кожного концерту буде можливість придбати мої плакати, а зі зібраних коштів я хочу передати пожертвування на благодійність. Перед початком туру буде відомо, куди саме ми направимо ці кошти, і це стане нашою благодійною метою. Я хочу подорожувати не лише для виконання пісень, але й щоб допомагати країні. Хочеться не залишатись осторонь, тому сподіваюсь, що ми зможемо продати ці постери, зібрати цікаву суму і зробити свій внесок у нашу перемогу.
Як ти вдосконалюєш свій вокал?
Я вже давно не займаюсь регулярно з викладачем, натомість іноді сам веду уроки вокалу. Іноді відвідую заняття, але не на постійній основі. Нові музичні техніки знаходжу в інтернеті, дивлюся різні відео і з великим захопленням слухаю вокалістів, які мені подобаються, намагаючись знайти те, що мені подобається.
Зараз я фокусуюсь не на кількості технік, а на якості. Шукаю свій унікальний стиль у вокалі, і майже його знайшов. Я дуже люблю вокал з енергією і драйвом, і це відображено в моєму першому альбомі. Також я використовую техніку розщеплення вокалу, щоб додати емоційності певним частинам моїх пісень і зробити їх звучання більш роковим, адже моя музика залишається попроком.
У мене є більше досвіду, ніж теоретичних знань вокалу, хоча я професійно займався цим 2 роки в музичній школі. Але цього було досить, щоб почати свій власний розвиток. Звісно, навіть професійному вокалісту корисно звертатися до викладача раз на 2-3 місяці для того, щоб він просто тебе послухав. Це абсолютно нормально.
Які артисти тебе надихають у плані концертних виступів?
На жаль, я не є частим відвідувачем концертів української музики, окрім спільних виступів різних артистів. Є два артисти, які мене дуже сильно вражають своїми виступами. Перший — це Артем Пивоваров. Я дуже люблю ті моменти, коли він взаємодіє з аудиторією. Елементи цієї взаємодії я також впроваджую у свої виступи, наприклад, в клубі ATLAS в Києві, коли я вийшов і пробігся залом. Моя мрія — це піднятися на самий верх сцени під час якогось фестивалю. Колись, у дитинстві, я дивився виступи Twenty One Pilots і Thirty Seconds to Mars, і мене завжди вражало, як вони кладуть мікрофон за спину і по цих драбинах залазять вверх по сцені. Це завжди виглядає дуже приголомшливо, і ти думаєш: «Як він взагалі не впав?»
Другий бенд, який мені дуже сильно сподобався, — це NAZVA. Ми з ними їздили на Харківщину, і я побачив їх незвичний сеттінг на сцені, і мені стало дуже цікаво, як вони звучать, оскільки я чув про цей гурт, але ніколи не бачив їх наживо. Вони звучали унікально, є надзвичайно талановитими й самобутніми. Такого я ніде більше не бачив. Їхня музика, можливо, не підійде кожному, але саме унікальність для мене важливіша, ніж щось інше.
Я вважаю, що не можна просто брати та копіювати якісь елементи, але саме надихатися — необхідно. Піддивлятися якісь моменти у колег — це, навпаки, прикольно, оскільки це є розвитком української сцени. Я вважаю, що кожен повинен інтегрувати та інтерпретувати цікаві елементи. Якщо ми хочемо бути провідною країною в музиці, то потрібно більше дивитись і на себе, і на захід, і покращувати нашу сцену.
Чи хотів би ти в майбутньому додати якісь музичні інструменти до свого звучання?
Я дуже сильно і дуже давно хочу навчитись грати на фортепіано. Я вмію грати акорди й можу написати якусь партію, але саме грати поки не вмію. Коли у мене з’явиться своє хоча б маленьке ф-но, я зможу займатися. Хочу додати до своєї музики, можливо, навіть більше клавіш і зменшити кількість гітари.
Зараз я знаходжусь у творчому пошуку та обираю між більш електронним та більш живим звучанням. Це завжди питання про те, що подобається тобі й що будуть слухати інші. Я, як барабанщик, хочу додати більше живих інструментів у свою музику. Хочеться показувати, щось нове, а не робити те, що ви вже чули.
Які в тебе творчі плани на 2024?
Не знаю, чи вийде у мене новий реліз взимку, адже майже весь лютий я буду зайнятий туром. Зараз є дуже багато демок. Вони майже всі різні, там різна музика, настільки різні жанри, і я все ж таки не хочу бути людиною, яка постійно робить різну музику. Хочеться сфокусуватися на одному напрямку, робити іноді відгалуження та експерименти, але залишати якийсь єдиний стиль. Зараз мені дуже важливо правильно обрати шлях і залишити правильний стержень, який потім буде підходити кожній моїй новій пісні найближчим часом. Потім його треба буде періодично міняти, але зараз ми шукаємо цей єдиний стильовий напрямок. Думаю, навесні ми зробимо якусь пісню, і думаю, що цього року буде більше фітів. Мені хотілося б працювати з більшою кількістю артистів. Це пріоритет на 2024 рік.
З ким з артистів ти хотів би попрацювати найбільше?
Найбільше я б хотів попрацювати з Лілу45. Також, дуже сильно хотів би співпрацювати з гуртом MOLODI, з яким ми вже працювали разом і написали багато музики. Це той момент, коли до написання треба підходити особливо відповідально, оскільки, коли ви не постійно працюєте, ви хочете, щоб результат був дуже класним і щоб музика була кращою, ніж все попереднє.
Також хотів би співпрацювати з YAKTAK. На Новий рік ми разом їхали в одному вагоні потягу. Заочно ми давно знайомі, але особисто познайомились саме тоді. Звісно, зараз він зайнятий Євробаченням, тому можливо в другій частині 2024 року вдасться співпрацювати.
Ти зараз активно публікуєш демки треків з альбому «молодість» у себе в телеграмі. Який шлях проходить демка перед тим, як ти видаєш готову пісню?
Кожна пісня має свій власний шлях. У мене немає постійної студії й можливості прийти, написати та відразу записати пісню. Кожна композиція завжди створюється унікально. Для першого альбому треки були записані іноді на різних студіях різними людьми.
По-перше, я дуже сильно довіряю думці своїх друзів. Якщо вони говорять, що певна демка вирізняється з-поміж інших, то треба її записати. У мене, до речі, є одна така пісня, яку написав понад рік тому, і запис її дуже низької якості лежить вже рік, і я все ніяк не можу до неї дійти, щоб доробити. Ця пісня дуже незвичайна. Зараз вона є однією з пріоритетних для запису. Я думаю, що якщо я випущу її, то це питання можна буде обговорити більш обширно, оскільки в у цієї пісні є своя цікава історія і свій шлях.
Спілкувався: Товтин Михайло