«Ми готові бачити в етері, можливо, неідеальні кліпи, проте з піснями, які заряджають на перемогу», — Натела Чхартішвілі-Зацаринна про розвиток М1, майбутнє «M1 Music Awards» та перезапуск «Guten Morgen»
Цьогоріч телеканалу М1 виповнюється 21 рік. З якими цілями та мріями вступає у повноліття головний музичний канал країни, як переживає кризовий момент та яку місію для себе вбачає — розпитуємо генеральну продюсерку М1, М2 Нателу Чхартішвілі-Зацаринну.
Для медіа цей рік став неабиякою перевіркою на стресостійкість. Як ви проходили ці виклики? Які кроки кризис-менеджменту запроваджували?
Зрозуміло, що цей рік для всіх людей у всіх сферах важкий. Коли почалась війна, було важко психологічно усвідомити, що взагалі відбувається. Було страшно, незрозуміло, здавалося, що скоро все скінчиться. Ми вчилися жити і працювати в екстремальних умовах – під повітряні тривоги, обстріли. Осінь принесла нові випробовування – працювати у режимі, коли ти не можеш додзвонитися до своїх колег, швидко прийняти якесь рішення. Вимикають світло, інтернет, немає зв‘язку з рідними. Але ми готові до цих стресів, тому що знаходимось у такому екстремальному режимі постійно. Що стосується кризис-менеджменту, то в перші півтора місяці війни ми тримались, бо думали, що все це швидко скінчиться. А потім зрозуміли, що не можемо тримати людей. Ми нікого не скорочували, але відпустили співробітників. Розуміли, що наразі не можемо фінансово дозволити собі тримати «довоєнний» штат. Залишили невелику кількість людей, які тримають етер, створюють програми. Усе це робимо дистанційно. Можу сказати, що ми нікого не втратили. Ми сподіваємось, що цей страшний рік закінчиться, настане новий – і ми зможемо поступово повернутися до звичного продакшну, будемо створювати програми. Зрозуміло одне: те, що було актуально до війни, не має жодного сенсу для сьогодняшніх реалій.
Як бути головним музичним каналом країни під час повномасштабної війни? Наскільки змінилося сітка вашого мовлення? Знаю, що ведучим навіть доводилося писати підводки до хіт-парадів у себе вдома.
Ми дуже боялися, що є певний контент, який ми не можемо показувати, і, зідзвонившись 24-го лютого з музичним відділом, вирішили дистанційно прибрати ряд кліпів, які не підходять під ситуацію в країні. У нас є резервні плей-листи, приурочені до днів пам‘яті чи траурів, але вони досить специфічні. А в такій ситуаціі потрібно щось, що, навпаки, має підбадьорити. Буквально за день-два ми зрозуміли, що стаємо, свого роду, музичною обороною для країни. Ми почали ставити в ефір відеозвернення публічних людей, і не тільки музичної сфери. Це були звернення до військових, до колег, до інших країн, до «рашистів», які прийшли до нас з війною. Ефір дуже трансформувався. По-перше, ми стали відкритими на супутниках, як і всі інші канали, і мали надію, що нас побачать і почують. Згодом, коли зрозуміли, що це не «два-три дні» , що це затяжна війна, ми зібралися з ведучими дистанційно. Зрозуміли, що карантин нам в цьому плані дав «базу» – під час ковідних часів ведучі навчились самі себе знімати. Я не наполягала, просто питала, у кого є бажання чи можливість. Бо ми розуміли, що це стрес, і кожен реагує на нього по-своєму. Всі психологічні проблеми активізувались. Карім, який був ведучим військового хіт-параду, одразу видалився з чату, де ми спілкувалися зі всіма ведучими, бо на той час вже був на передовій. Проте продовжував бути з нами на зв’язку та записував відеозвернення. Карім нам дуже допомагав. І досі не віриться, що він загинув. Світла Пам’ять, Каріме… Ми запустили програму «Пряма мова Байрактара», яка у нас виходила з декільками тематичними блоками. Це і відео з волонтерами, яке ми брали з соціальних мереж. Щось надсилали зірки, які активно їздили волонтерили. Був момент, коли ми просто не могли вмістити в етері весь матеріал. Музичного контенту стало дуже багато, максимально різного, велика кількість кліпів. Можливо, не високобюджетних, проте зроблених від чистого сердця. Пісні, які допомагають подолати важкі дні і хвилини.
Наші ведучі щодня надсилали підводки для «Прямої мови Байрактару». Знімали із різних куточків. Ефір справді дуже трансформувався.
Влітку ми стали співорганізаторами великого благодійного телемарафону «Для дітей заради майбутнього». Це були перші зйомки від початку війни у студії каналу. Як у старі часи, ми зібрали зірок і талановитих діток фестивалю «Чорноморські ігри», які виступали у допомогу дітям, якими опікується фонд DITY.HELP. Зібрали більше 2 мільйонів гривень.
Цьогоріч М1 виповнюється 21 рік. Назвіть ваш особистий ТОП-5 найулюбленіших проектів телеканалу за весь цей довгий шлях?
Насправді, минулого року ми випустили великий фільм, де спробували згадати найвизначніші моменти. Однак зрозуміли, що одного фільму буде недостатньо. Спочатку, ми записали інтерв‘ю з зірками, яких попросили згадати знакові програми, і виявилось, що список, який ми самі для себе склали, абсолютно не повний. Зірки і публічні люди згадували такі проєкти, про які ми самі забули. Мій особистий ТОП: проект «tvій формат» – це був свіжий ковток для зірок і музикантів, які могли презентувати у студії каналу повноцінні альбоми, а не просто пісні. “Guten Morgen” – ранкове шоу, про яке можна зняти окреме кіно. Сподіваюсь, коли ми переможемо, ми перезапустимо його зранку. Можливо, трішки в іншому форматі. Насправді, ми планували запустити його весною 2022 року, було затверджено бюджет, але плани змінились. Ця ідея досі лежить у нас на полиці. Але ми точно запустимо його – в новому форматі та з новими обличчями. Третя програма – це серія програм «Привет, декрет!», де у різні роки знімались Оля Полякова і Світлана Тарабарова. Вони довірили нам найпотаємніший період життя жінки – очікування і народження дітей. Ще у нас була програма «Молочні брати». Там побували всі зірки. У кожного, впевнена, є своя історія. Коли почалася історія М1, з’явилося денне шоу «Харашоу». Вечірнє шоу з Васею Фроловою «Шейканемо Бейбі». Ну і, звичайно, “M1 Music Awards”. Шоу, до якого ми готуємося цілий рік. Карантин і війна змінили наші плани, але ми обов‘язково повернемося. “M1 Music Awards”, який звучатиме з музикою перемоги. Це дуже круто, коли музичний канал має свою премію, яку люблять, яку дивляться, яку чекають. Ми, артисти і глядачі дуже чекаюємо на неї.
Які мрії та плани? Як М1 планує розвиватися та еволюціонувати?
Ми – національний канал і розуміємо, що маємо якусь місію, а не просто «крутимо музику». Музика допомогає жити далі, а зараз музика є особливим допоміжним елементом. У мене був такий епізод, коли у Київській області було небезпечно, ми із сім‘єю перемістились у Черкаську область. Тоді ми зробили кліп з Тіною Кароль і дітьми, які брали участь у «Чорноморських іграх». Вони співали пісню «Україна – це ти». Красиво дуже вийшло. Діти дистанційно записали відео, ми змонтували. У кліпі дітки тримають листки з закликом закрити небо над Україною. І ось я приїжджаю в Черкаську область, заходжу в маленький магазин, і чую, щось таке знайоме грає. Зрозуміла, що це голос Тіни. Повертаю голову, там невеличкий телевізор, де транслюють М1. В цей момент грав цей кліп, мені було дуже приємно. В ті місяці не було реклами, тільки музика, і наші лаконічні програми. Замість звичної караоке-стрічки, ми запустили новинну. Публікували тільки найважливіші новини, які оновлювали щогодини. Тим самим, хотіли, щоб глядач розумів, що ми «тримаємо руку на пульсі». І якщо навіть вони відволіклись від якихось новин, і дивляться нас, то одним оком все рівно бачать важливі поточні події. Загалом планів у нас багато, але найголовніше – вірити у перемогу, допомагати тим, хто зараз цього найбільше потребує. Кожен на своєму «фронті». А після перемоги подумаємо про оновлення ефіру – програми, ведучі, нові проєкти.
Що з преміями M1 Music Awards, Золота Жар-Птиця? Плануєте їх проводити у видозміненому форматі чи все відклали на «після перемоги»?
«M1 Music Awards» і «Золота жар-птиця» – це не просто шоу. Це свято як для артиста, так і глядача. Зараз зі всіх сторін їх проведення не на часі. Віримо, що проведемо класні переможні шоу. І дуже-дуже скоро.
Що буде з українською музичною індустрією в 2023-му? Якою ви її бачите і яку роль телеканал М1 буде виконувати у цьому трансформаційному процесі?
Мені здається, що українська музична індустрія проживатиме дуже класні часи. Зараз ми розуміємо, що для М1 важлива пісня, і ми готові бачити в етері, можливо, неідеальні кліпи, проте з піснями, які заряджають на перемогу, на позитив. Я думаю, що молодим артистам дуже важливо бути в етері М1. Разом ми щодня створюємо кращий музичний канал України!
Спілкувався Юліан Новак