NEKA про творчі плани, стиль та коучинг
Співачка та зірковий вокальний коуч NEKA розповіла про творчі плани на 2024 рік, власний стиль та методики коучингу виконавців
Як змінилося ваше життя після повномасштабного вторгнення росії на територію України?
Життя кожної людини змінилося і розділилося на до і після. Якщо раніше ми будували довгострокові плани, то зараз, особисто я, живу одним днем – буде їжа, буде день. Далекосяжні плани незрозуміло для кого потрібні. Коли поганий настрій завжди повертаєшся в момент. Слава богу, ми живі, здорові. Слава богу, є улюблена робота. Є що поїсти й таке інше. Тому, звісно ж, життя змінилося.
Які у вас творчі плани на 2024?
Зараз довелося трошки заморозити сольний проєкт, який ми почали у 20-му році. Я обрала позицію очікування, тому що кудись рухатись, як інші, я не хочу і сенсу не бачу зараз.
Я якраз працюю з артистом. З початку повномасштабної війни ми дуже активно їздили в тур на підтримку України й у червні буде два роки, як ми щомісяця маємо концерти. У нас були тури Прибалтикою, Польщею, Америка була у вересні й так далі. Тому працюю з артистом, набираюся досвіду, дивлюся механізм зсередини й тим самим не позбавляю себе задоволення виходити на сцену. Постійна практика та ще раз практика.
Планую почати записувати пісні, але я не думаю, що захочу писати на політичну тему. Я хочу щось глобальніше смислове, щоб це не стосувалося спільної теми, оскільки таких пісень зараз навалом. Мені хотілося б ділитися повнотою душі своєї, а не зворотним.
З ким з артистів ви працювали, співпрацюєте або хотіли б працювати як викладач?
З Владом Дарвіним ми часто працюємо. Ольга Цибульська, Наталія Могилевська, Вадим Олійник, Сергій Мартинюк (гурт Фіолет). Багато молодих співаків-початківців.
Що вам подобається більше: викладати вокал чи співати?
Виступати. Весь спектр емоцій відчуваю, коли співаю. Але також у нас відбувається схожий енергообмін на уроках, тому завдяки тому, що я почала викладати, я дуже багато відкрила для себе у вокалі. Я думаю, що це дуже корисна фішка для кожного співака. Кожен співак має бути у балансі: це концертна діяльність, студійна діяльність і заняття вокалом у класі. Якщо щось починає сильно перетягувати увагу, щось інше губиться. Тут має бути абсолютний баланс діяльності. Ну, це в ідеальному варіанті, звісно ж.
Розкажіть про свою співпрацю з Netflix
Це не лише співпраця з Netflix, а й безпосередньо зі студіями дубляжу, які працюють для Walt Disney, Warner Brothers, Pixar. Це цікаві співпраці, бо тебе ніхто не обирає на студії дубляжу. Тебе повинні спочатку затвердити у головній, не дочірній студії в офісі.
Ну, слава богу, що в наш непростий час залишилися такі опції, як дубляж фільмів та мультфільмів. Слава богу, що мене запрошують озвучувати не тільки пісні, а й, скажемо так, героїв. Незабаром у мене буде головна роль. Я виконаю шість чи сім пісень абсолютно різнопланових: від року до кантрі.
Як ви можете описати свій стиль в музиці?
Ви знаєте, я завжди вважала себе виконавицею в нішевому стилі, оскільки для попвиконавця мій стиль завжди був надто джазовим, а для джаз-виконавця – надто попсовим. І мені дуже подобається музичний мікс. Я великий шанувальник американського соулу, джазу та фірмової музики, вважаючи, що на них дуже добре вчитися. Відвідавши Америку, мені сподобалося, що там завжди грає те, що мені подобається – якісна музика. Я вважаю, що не лише у музичному стилі я нішева, а й у своїй особистості. Не всі мене розуміють через мою специфічність, але для мене це – плюс.
Зараз всі намагаються відходити від радянських методик викладання, хто з сучасних світових або українських коучів, на ваш погляд, несе у світ інноваційні та цікаві методи викладання співу?
Мене ніколи не цікавили радянські методики викладання, оскільки вони, на мою думку, не ефективні. Я використовую лише те, що я практикую особисто і що дійсно допомагає мені. Загалом, на мене вплинув Сет Ріггз. Серед його послідовників є Бретт Меннінг. Щодо українських коучів, я не хочу нікого конкретно вказувати, оскільки мало з ким я співпрацювала особисто. Я не можу судити про людину, не спостерігаючи за її роботою та досягненнями. Говорячи про методи викладання, є конкретна стабільна методика, яка в принципі працює, але лексика застаріла.
Хоча ніхто не вигадує велосипед, лексика постійно змінюється. Все складається з компіляції. Тому мене завжди цікавили американські та європейські підходи, які я вивчаю та впроваджую з 10-го року, коли викладання стала невіддільною частиною мого життя. Я дуже багато чого переглянула, дуже багато чого перепробувала і в принципі продовжую сама займатися, дивитися, пробувати, експериментувати, тому що спів – це лише практика. у кабінеті нічого не можливо досягти. Спів – це лише постійно тренування м’язів як у спортзалі, от і все.
Як би ви описали свою методику викладання або її головну мету?
У музиці, як і в житті, є цілі та шлях. Шлях – це і є мета, а метою є шлях. Тобто це працює в обох напрямках. Життя – це пошук. Ніхто не знайшов філософського каменю. Ми постійно знаходимося в процесі пошуку того, як зробити краще. З кожним приходом нового знання щось нове відкривається. З кожним приходом нової людини щось нове розкривається. Кожен урок для мене – це не лише навчання музики, а й психологічний тренінг.
Люди приходять не просто так; ми працюємо над їхніми блоками та психологічними установками. Кожна особа різна, і це впливає на методику та підхід. Головне – зрозуміти, що саме хоче від вас людина та як досягти її мети. Моєю метою завжди є забезпечення того, щоб учні отримували задоволення від уроків і досягали своїх цілей. Я вважаю, що вчитель – це той, у кого хочеться чомусь навчитися, а не той, хто змушує. Це моя філософія, і я ніколи не пропагую навчання в себе. Мої учні завжди мене знаходять.