Від баристи до майбутньої зірки: temstime про співпрацю із лейблами, майбутній альбом та участь в «Голос. Діти 5»
Співак лише розпочинає свою кар’єру, але про нього вже чули всі зірки українського шоубізу. МУЗВАР сьогодні познайомить вас з Артемом Шойжоловим, більш відомим за сценічним ім’ям – temstime. Інтерв’юєр – Лариса Погребняк.
Ти брав участь у «Голос. Діти 5». Як це вплинуло на твоє музичне становлення як артиста? Чи стикався з обмеженнями, проблемами, критикою?
З десяти років я займаюся вокалом із викладачкою, а в Палаці Культури в Запоріжжі ходив до гуртка, де діти займалися співом, мінімальною хореографією, акторською майстерністю та постановою сценічної мови. Там я і почав брати участь у концертах. Тоді я і зрозумів, що класно співаю. Всі мені казали, що я можу щось більше. Так я і потрапив до «Голос. Діти 5» у 2019 році. Спочатку я проходив кастинг у Дніпрі, а після «сліпого прослуховування» на шоу до мене повернулися два тренери: Jamala та DZIDZIO. Проте я дуже хотів до команди «Время и Стекло», бо я фанатів від Наді Дорофєєвої.
У моменті тобі здається, що все так класно, є зірковий простір, де ти відчуваєш наче кар’єра зараз піде вгору. Думаєш, що зараз якийсь там продюсер Потап подивиться тєлік і скаже: «О, Артем класний, треба його продюсувати». Я ще був дитиною, бо мені було лише тринадцять. Тоді в мене зовсім не було сформованого «Я», тому я міг не помічати, що це шоу і тут від учасника нічого не залежить. А в мене ще в той час почалася “ломка” голосу, саме взимку, під час зйомок. Я страждав, плакав і бився головою об стіну, бо голосом просто не можна було управляти. Було складно, бо здавали нерви – ти виступаєш на великій сцені перед всією Україною, у той час ще телебачення люди дивилися. Були також трабли на батлах, коли нашій трійці Jamala обрала пісню «Дим» Время и Стекло, в ній голосом не дуже сильно пограєшся. Я ще суперничав із донькою Кошового, тому не зміг себе показати на повну. Вона пройшла, а я ні.
Є інформація, що після «Голосу» ти взяв творчу паузу. Чому так сталося? Це розчарування та криза, чи є інша причина?
Шоу закінчилося, я повернувся додому і в мене почалася “дитяча депресія”. Свято у світі зірок закінчилося, я занурився у шкільні будні. Лише після 11 класу повернувся повноцінно до творчості й почав грати на фортепіано. Спочатку робив кавери на відомі пісні, потім почав самостійно освоювати програму для аранжування. З часом почав робити повноцінні пісні. Хоч і виходило трохи змазано з огляду на музичну грамотність та мелодику. Пройшов час, я подорослішав ментально та професійно, відновився після «Голосу».
На той мій “поганий стан” впливало багато факторів, серед яких життя поза столицею та зміна тембру мого голосу, на яку я ніяк не міг впливати. Було розчарування якесь, тому що дитячий мозок думав, що я саме під час участі в шоу стану зіркою.
Якщо вже говоримо про телевізійні проєкти: ти брав участь в «Україні неймовірних людей». Як ти там взагалі опинився, тебе хтось туди запросив? Як відбувався процес вибору пісні та чому саме «на відстані»? Як ти почувався виступаючи перед зірками?
Запросив мене Володимир Завадюк, ми з ним знайомі ще з «Голосу». Вже із «на відстані» в мене був сформований образ, також вибір впав на цю пісню, бо вона залетіла добре в Tiktok, саме вона відкрила мене, як нового артиста. Були проблеми на репетиції, я співав шість разів із постановою, тому зірвав голос. Я погано себе чув і не розумів в чому проблема, там не було моніторів, які, зазвичай, є на сценах для вокалістів. Через це я трохи запарився (сміється – від ред.). Але я не нервував, бо пісня нескладна технічно. Загалом мені мій виступ сподобався. Стався якийсь трабл зі звуком, тому виглядало наче “співаю під плюс”. Але загалом видно, що це співаю я. Не хвилювався, проте було складно сидіти чотири години в кадрі, починаючи з шостої ранку. Я не фанатію від участі в телепроєктах, проте досвід участі в них допоміг мені стати відомим для багатьох людей, знайти перших фанатів.
До речі, до початку зйомок ми години дві говорили із Юлією Саніною – про навчання, творчість і вона була щиро здивована, що я і співаю, і музикант, і роблю аранжування, і пишу пісні. Ми підтримуємо зв’язок в Instagram. На шоу я був не дуже задоволений оцінками, адже Маша Єфросиніна поставила мені лише один бал і я не зрозумів чому.
Ти сказав, що «на відстані» відкрила тебе, як нового артиста. Чому саме вона?
Я тоді за годинку написав музику, у стилі 80-х, наче з тих часів. Напередодні слухав Billy Idol – ним і надихнувся. Сам трек зробив за дві години, а потім ми з друзями на наступний день зняли дуже смішне відео на Iphone 7, яке я змонтував за 20 хвилин в Inshot, виклав, всім дуже сподобалося. Іра Горова, генеральна директорка pomitni, написала “дуже класно”. Також мене помітили зірки українського шоубізнесу. І я вирішив: «Ага, треба робити реліз». Над іншими релізами я вже почав працювати ретельніше. Але саме пісня «на відстані» дала поштовх рухатися далі.
Ти командний гравець? З ким запускав дебютний трек в мережу?
Цікаво, що я планував випускати “на відстані” із командою YARIMA, але в останній момент вирішив випускати її сам. Це все було так сумбурно та неочікувано, я не знав, що вона залетить. У цій ейфорії не міг зібратися докупи та обрати із яким лейблом випускати пісню, тому зробив це самостійно. Ми все підготували, зняли кліп за дві копійки за 5 днів до релізу. Я вже написав про нього в усіх соцмережах і так виходить, що я починаю випускатися через іншого дистриб’ютора. Я дуже стресував, бо немає якісного пітчингу, підтримки в плейлистах. Я пізно відвантажив трек, тому так сталося. Це було не супер професійно виконано, але прослуховування капають і я за це вдячний Tiktok. Ну і по суті всіма процесами мого музичного проєкту займаюся я: музика, тексти, генерація ідей. Я просто така людина, що мені краще ставити ставки на себе, хоч це дуже важко і забирає багато ресурсу. Мені так комфортніше, ніж працювати з командою.
Є чутки, що ти співпрацював із pomitni? Де випускаєшся зараз?
Після пісні «на відстані» був реліз ліричної композиції «Там де ти» про минулі стосунки й остання пісня, яку я випустив із лейблом pomitni була колаборація зі співачкою Love, Mary. Після цього я передивився нашу співпрацю та вирішив працювати далі із лейблом PLAN. Ми з ними вже підписалися, і з ними я випускатиму свій майбутній альбом «CHAOS». Якось із pomitni в нас не складалося. У дуеті із Love, Mary в день релізу стався масштабний вибух в мене в Запоріжжі, весь інфопростір в цьому, а ми публікуємо пісню. Опинилися тоді винними, хоча підвантажили її ще раніше. Я зараз розумію, як в цьому музичному акваріумі непросто. Мені ж ще складніше, бо війна дуже сильно впливає, а я в Запоріжжі.
Чому саме PLAN? З чого розпочалася ваша спільна робота та чи задоволений ти нею?
Після успіху в ТікТок пісні «на відстані» мені почали писати багато лейблів і першими були саме PLAN. Тоді я сказав їм, що «Класно, матиму на увазі». Ми підтримували зв’язок, лейбл мене підтримував навіть коли я випускався з pomitni, тому вирішив чому не спробувати з ними. Про успіхи говорити рано, але поки все класно, думаю, що далі також все буде класно. Я б не підписувався, якби не був впевненим у своєму комфорті. Умови стандартні, як і в багатьох артистів. Я відчуваю підтримку і можу завжди радитися із директором лейблу – Дімою. Я роблю пісню, ділюся ідеями, ми обговорюємо та випускаємо. Все проходить дуже легко та зручно. Мій результат безпосередньо залежить від мого комфорту праці.
Ти вже згадував раніше про вашу колаборацію із Love, Mary. Звідки виникла ця ідея та як вам працювалось разом?
Цей трек написав я: і демку, і аранжування. Відправив їй, бо зрозумів, що незвичайна тональність Love, Mary буде прикольно звучати в цій денс пісні. Тим більше на той час ми були колегами – вона тоді також працювала із pomitni. Love, Mary все сподобалося, але попросила змінити частину пісні, а саме її куплет, бо для неї важливо, щоб він був написаний саме нею. Кліп на пісню я сам режисерував. Свою частинку я зняв в Запоріжжі, а вона свою в Києві. Пізніше я приїхав до столиці, де ми відзняли спільні моменти вже разом. Монтував кліп разом із хорошим знайомим, Павлом Закревським, він режисерував кліпи для DOROFEEVA, MELOVIN та інших. Знайомі ми з ним давно, мені приємно з ним працювати.
В Tiktok пісня не вибухнула, але під трек тоді зняла відео Надя Дорофєєва. В мене був дитячий шок, я ж так хотів до неї на «Голосі». Пісня всім подобається, вона є в багатьох офіційних плейлистах на різних платформах, грає на радіо і це дуже класно. Я дуже радий, що ми зробили колабу із Love, Mary. Вона приємна, вона шарить і в нас стався match. Хоча за стилем я більше “американізований поп”, а вона – “інді-техно”, думаю, що колись ми ще з нею спробуємо попрацювати.
Як ти ставишся до піар-романів? Чи не було ідеї створити щось подібне вам із Love, Mary?
Ми думали зробити піар-роман, але річ у тому, що «народ не надуриш» (сміється – ред.). Ми намагалися, але думаю, що зараз всі все розуміють. Зараз це не найкраща ідея для хайпу. Я вважаю, хайп залежить від якісного звучання та відеороботи. Якщо це щось суперхітове, то це і є хайп.
Музика – єдине джерело твого доходу?
Зараз так. Я пишу пісні та аранжування, є автором треків, багатьом вже написав. Ким я тільки не працював, але здебільшого був баристою тут, в Запоріжжі, а геть за недовго до релізу «На відстані» розливав пиво в пивному барі на пляжі. Зараз я професійно виріс, тому в мене вже немає потреби повертатися до такої роботи. Також є багато запитів на співпрацю зі мною в ролі моделі. Деякі запити так ними й залишаються, бо не відповідають моєму амплуа артиста, а з деякими іноді співпрацюю. До речі, поділюся з вами ексклюзивом: планується мерч з одним українським брендом на мій майбутній альбом. Це новий бренд – Stolen Moon, в них класний молодіжний шмот.
5 липня вийшла пісня «Бруд» та кліп на неї. Вона з твого майбутнього альбому «CHAOS». Яка концепція альбому та які наступні треки?
Деякі люди живуть без аналізу середовища і саме про це я написав пісню «Бруд». А концепцію альбому можна зрозуміти із його назви – «CHAOS». Це про мій внутрішній хаос: про ситуацію в нашій країні та про мій шлях до успіху в музиці. В 00-их та 10-их музика енергетично була зовсім іншою. Артисти не намагалися щось із себе викручувати, щоб залетіти – вони просто робили якісну музику, класні образи, зрозумілі іншим. А зараз більше хаосу, чогось незрозумілого. Пісні в альбомі будуть у стилі драматичного і в той же ж час танцювального попу. Можу схарактеризувати їх, як клубну музику. І вона буде зрозумілою, бо на деякі пісні мене надихнули мої колишні стосунки. Ми були закохані, але людина жила трендами в естетичній порі, а я це не приймаю. Це суперечить моїм поглядам, моєму «Я». Майбутній трек, до речі, буде якраз про ці стосунки. Це буде денс поп, в стилістиці нульових, і буде англомовним. Я зараз проходжу через свій внутрішній хаос, мабуть, про це і буде мій майбутній альбом.
Ти проживаєш у Запоріжжі, а чи достатньо тобі можливостей там, можливо плануєш переїзд до столиці?
Можливостей достатньо. Але наразі залишаюся в Запоріжжі, бо на це рішення впливає багато зовнішніх факторів. Зараз я не хочу жити в Києві на постійній основі, хоч і переїзд в планах є. Я часто туди приїжджаю “по роботі”, але в такий час у мене є потреба бути поруч із близькими, це для мене зараз пріоритет. Тим більше зараз майже все онлайн, тому я радо погоджуюся на різні пропозиції, поки що у мене виходить все поєднувати. Я намагаюся змиритися із цією невизначеністю та боротися з обставинами війни в нашій країні, чекаю кращого часу для зміни місця проживання.
Де ти навчаєшся і чи є в тебе музична освіта?
Я брав приватні уроки із викладачкою фортепіано, але саме музичної освіти, як такої, в мене немає. Але зараз я викладаю вокал. Учнів багато, є навіть з-за кордону. Я лише планую вступати в університет в цьому році на англійську філологію, бо після школи я брав рік відпочинку від навчання. Саме цей рік я присвятив покращенню своїх професійних навичок, щоб не зіштовхуватися із цим під час навчання. Спеціальність не творча, бо я хочу поглибитися у вивчення англійської мови, а творчість і так залишається в моєму житті.
Що означає твій псевдонім, яка історія створення?
Цей псевдонім зі мною ще із часів «Голос.Діти». Складається із двох частин: мого імені та слова «час» англійською і виходить наче «мій час» – temstime. Це легко, зрозуміло і мені так комфортно.
Як ти можеш схарактеризувати свій стиль та жанр музики?
Мій стиль це драматичний поп і він не українізований. Це щось глибинне і невеселе, це про стан всередині тебе. Наразі в мене певна “прострація” через війну. Я надихаюся своїми внутрішніми змінами, зазвичай.
А як ти ставишся до сучасного стану української музичної індустрії?
З’явилося дуже багато крутих артистів, але, з урахуванням війни, зараз дуже складно займатися своєю розкруткою та продюсуванням. Це ризик для всіх. Зараз актуальна війна, тому новим артистам дуже важко. Ті, хто був популярним до війни – на цьому зараз і тримаються. Тільки через стабільність зараз можна досягти успіху.
Кого ти слухаєш із наших виконавців? А із закордонних?
Мені дуже подобається Nikow, класну техномузику роблять lowcost49. Хотілося, щоб про них почуло більше людей. SadSvit – це вісімдесяті, від них йде класна емоція. Latexfauna, TVORCHI – це щось ультрамодне і в них абсолютно не українське звучання. Ziferblat дуже відрізняються, вони самобутні й залишаються такими, якими вони й були із самого початку. Charli XCX, Troye Sivan, Billy Idol, The 1975, Allie X, Depeche Mode – це мої найулюбленіші. Ну і, звичайно ж, Lady Gaga – приклад професійного артиста для мене, який постійно самовдосконалюється та продовжує дивувати. Вона натуральна в усіх своїх амплуа.
Як думаєш, що тебе відрізняє від інших артистів? Що в музиці ти хотів би робити далі, який слід хотів би залишити в українському шоубізі?
Я такий, який я є. Я себе поважаю за свою працю і за те, що я проходжу кожен день. Я не зупиняюся попри величезні трабли та депресію. Я вважаю, що артистів, які працюють в моєму жанрі не так і багато в Україні, тому в цьому і є моя унікальність. Планую розвивати в нашій країні й надалі у жанрі американізованого попу нульових.